Posiadacze stron internetowych, którzy chcą osiągać zyski z działalności na nich prowadzonej – czy to sprzedaży rozmaitych towarów takich jak w tradycyjnych sklepach, czy ze sprzedawania wiedzy, przykładowo w formie e-booków, kursów, albo po prostu z reklam, wiedzą, że podstawa ich sukcesu będzie właściwa liczba odwiedzin. Nowi goście wchodzący po raz pierwszy na stronę, jak i przez cały czas powracający czytelnicy lub kupujący, są faktycznym skarbem administratora, który potrafi poczynić sporo wysiłku by ich uzyskać. Czasem osoby identyczne zajmują się działaniami promocyjnymi, kiedy indziej zlecają je firmom zewnętrznym (szczególnie o ile internetowa działalność zaczyna wygenerować poważniejsze dochody).

Obecnie istnieje sporo firm, którym można zlecić pozycjonowanie strony, jej optymalizację pod względem SEO, kampanię marketingową w sieci, a również nadzór administracyjny i analizę osiąganych wyników. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie jest to aż tak drogim przedsięwzięciem, więc można się na to bez problemu zdecydować, o ile jedynie uważamy że ta inwestycja się zwróci.
Decydując się na utworzenie własnej witryny internetowej, osoby które to robią po raz pierwszy, zwykle maja w głowie wiele idei i pomysłów, które niekoniecznie okazują się trafne w zderzeniu z rzeczywistością. Mają oni nieco mylne pojęcie o tym, co w sieci się ‘sprzedaje’ a co niekoniecznie. Natomiast odrobina pomocy profesjonalistów w tej kategorii, ciut pokory oraz cierpliwości sprawią, że z w pewnych przypadkach dosłownie serwis początkującej osoby może zyskać na znaczeniu w sieci. Jedną z bardziej istotnych kwestii poza pozycjonowaniem strony, jest również dostosowanie jej wyglądu. Nie wystarczy skupić się na samej treści strony, zapełnianiu jej słowami kluczowymi i wartościowym treścią. Wręcz strona z najlepszą zawartością, niemniej jednak nieczytelna albo mało interesująca i trudna w nawigacji, przegra w starciu z mniej wartościową, ale bardziej przyjazną dla użytkownika. Jest to uznany fakt – użytkownik ocenia serwis już kilku pierwszych sekund obecności na nim, i jeżeli złudzenie jest negatywne, strona prawdopodobnie zostanie już na w każdej sytuacji skreślona. To dlatego specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem stawiają nie tylko i wyłącznie na linkowanie czy wyselekcjonowanie treści, niemniej jednak także na poprawę estetyki strony i usprawnienie jej nawigacji. 
Zobacz również: linkowanie.